.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ یک مرجع به استفتائي درباره واردات

آيت‌الله ‌صافي گلپايگاني در پاسخ به استفتايي حكم واردات كالاهاي خارجي را به كشور بيان كرد.
به گزارش فارس، ‌آيت‌الله صافي گلپايگاني در پاسخ به استفتائي درباره واردات كالاهاي خارجي به كشور اعلام كرد كه واردات كالاهايي كه موجب ضرر و زيان بر اقتصاد كشور اسلامي مي‌شود، بايد ممنوع شود.

متن اين استفتا و پاسخ آن به شرح ذيل است:

سؤال: با توجه به اينكه بسياري از توليدات داخل در حال نابودي مي‌‌باشد و به تعداد زيادي از مردم مسلمان كشور، ضرر و زيان وارد مي‌شود، خواهشمند است نظر مبارك را پيرامون ورود اجناس خارجي به كشور و خريد و فروش آنها بيان فرماييد.

جواب: حكم شرعي اين است كه اگر واردات هرگونه كالا از كشورهاي بيگانه، موجب ضرر و زيان بر اقتصاد كشور اسلامي گردد، مثل اينكه سبب تعطيل يا ركود كارخانه‌ها و صنايع و بيكاري افراد شود، بايد ورود آن ممنوع شود و نيز بازرگاناني كه از اين پيامد اطلاع دارند، شخصاً موظفند كه اين كالاها را وارد نكنند.

بايد صنعت و كار در كشور، ترويج و تشويق شود و حتي اگر كالاي خارجي را ارزان عرضه مي‌دارند، براي اينكه توليد آن در كشور گران‌تر تمام‌ مي‌شود، بايد منافع اصلي و دراز‌مدت را در نظر بگيرند. بعضي از كالاها هم كه در داخل توليد نمي‌شود ولي چون ضرورتي براي ورود آن به كشور نيست و به نفع بيگانه مي‌باشد و مثل خرج‌‌هاي زائد است‌ نيز بايد ممنوع شود تا توليد و تجارت و كسب و كار در كشور رواج پيدا كند و مردم با اطمينان خاطر و امنيت كامل به اقتصاد مملكت اسلامي رونق بيشتر دهند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 ارديبهشت 1390
آقا كشاورزان را دريابيد كه با خاك مساوي شدند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.